1. Generelle oplysninger og handels-betingelser for privat kunder:

SAVITO ApS

Bakkevej 3

4684 Holmegaard

CVR. Nr. 36897740

Tlf. 23928545

E-mail: kontakt@motivas.dk

Sådan handler du hos os

På www.motivas.dk kan du kun bestille varer via vores webshop. Hvis du har spørgsmål til varer, som ikke er på siden, er du velkommen til at kontakte os på kontakt@motivas.dk.
Det er muligt at se tidligere ordrer ved login på webshoppen, hvis du har oprettet en brugerkonto. Hvis du ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, kan du logge ind på siden eller sende en mail til kontakt@motivas.dk

For at foretage et køb hos os, skal du igennem 5 trin:
1. Find den eller de varer du ønsker, og læg dem i indkøbskurven. Gå herefter til kassen.
2. Indtast dine personlige oplysninger.
3. Vælg forsendelses-/betalingsmåde.
4. Godkend vores handelsbetingelser og persondatapolitik.
5. Tjek at alle oplysninger er korrekte på opsamlingssiden, og godkend købet.

 

Salg til personer under 18 år

Du skal være fyldt 18 år for at handle hos os. Er du under 18 år, skal du have samtykke fra en forælder eller værge.

Når du tegner et abonnement/betaler via kreditaftale, skal du indtaste din fødselsdato, så vi sikrer, at du er over 18 år. Er du under 18 år, skal aftalen indgås af en forælder eller værge.
En aftale kan altid let annulleres af en forælder eller værge, hvis det skulle vise sig, at den er blevet indgået af et barn eller en person under 18 år.

 

Betaling

På motivas.dk kan du betale med VISA, MasterCard og MobilePay. Vi tager ikke kortgebyrer.

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne afsendes. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Vær opmærksom på, at du med Visa betalingskort kan opleve, at pengene bliver hævet på dit kort, inden vi har afsendt varen. Det er din bank, der har reserveret pengene ved at fjerne dem fra din konto og ikke noget, vi har kontrol over. Vi trækker dem først fra banken, når vi har afsendt din vare.

Hvis du annullerer en ordre, efter at have brugt et af disse kort, kan din bank fortsat reservere pengene i op til 30 dage. Dette har vi desværre ingen kontrol over, og du bør tage sagen op med din bank.

Alle priser på motivas.dk er angivet i DKR og inklusiv moms.

Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din

månedsydelse den 20. i hver måned. Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-.

Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill. ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr. Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress.

Læs mere her: www.viabill.com/kredit

 

Levering

Alle pakker fra motivas.dk afsendes med Post Nord, GLS eller tilsvarende fragtfirma og afsendes som udgangspunkt indenfor 1 til 5 arbejdsdage efter modtagelse af bestillingen/betalingen.

 

Fragt

Vi har gratis fragt i Danmark, ved køb over 1.500 kr.

Ellers koster det 75 kr.

Fragt til udlandet koster 225 kr.

 

Fortrydelsesret 

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kontakt@motivas.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Sørg venligst for at indpakke varen forsvarligt, gerne sammen med blød flamingo, så der undgås skader ved slag og stød.

 

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen. Sørg venligst for at indpakke varen forsvarligt, gerne sammen med blød flamingo, så der undgås skader ved slag og stød.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

 

Varen sendes til:

SAVITO ApS

Bakkevej 3

4684 Holmegaard

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale

 

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Når du handler hos os som virksomhed, har du en reklamationsret i 12 måneder.

 

Varen sendes til:

SAVITO ApS

Bakkevej 3,

4684 Holmegaard

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet (hvad er problemet, hvornår opstår det, og hvordan blev du bekendt med det første gang) og gerne med fotodokumentation hvis muligt. Fremsende gerne beskrivelsen på e-mail ved første reklamationskontakt til kontakt@motivas.dk

 

Persondatapolitik 

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos SAVITO ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på motivas.dk er SAVITO ApS

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kontakt@motivas.dk

 

Cookies:

En cookie er en betegnelse for det forhold, at en brugers adfærd på et netværk registreres hos brugeren selv (på brugerens harddisk). På den måde kan brugeren genkendes, fx på et websted, ved næste besøg.

Der lagres ikke personhenførbare oplysninger i en cookie, men snarere oplysninger om brugerens adfærd på et website, fx brugernavn til login på et website. En cookie lagres på brugens harddisk sammen med cachede filer. En cookie er en fil med tekst, der sendes til din browser fra en webserver, og den lagres på din computers harddisk. Du kan sætte din browser til at informere dig, når du modtager en cookie, eller du kan slå cookies helt fra. Det eneste disse cookies bruges til er at genkende din computer.

Rent teknisk kan cookies deles op i to typer. Den ene type kaldes ”session cookies” – de holder styr på, hvad du har lagt i din indkøbskurv, mens du navigerer rundt på netbutikken. ”Session cookies” gemmes ikke på din computer, men forsvinder, når du lukker browseren.

Den anden type cookie kaldes ”permanent cookie”, og den gemmes som en tekstfil på din computer i ca. en måned. En ”permanent cookie” er med til, at vores server kan genkende din computer næste gang, du logger ind på vores website.

Motivas.dk anvender cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for vores kunder.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer: I Internet Explorer slettes cookies under menuen ”Funktioner” -> ”Internetindstillinger” -> ”Generelt” -> ”Browserdata/Slet cookies”.

 

Logstatistik

Vi anvender statistik over besøgene på motivas.dk. Vores statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende websiten har haft, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.

Vi anvender logstatistik med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet.

COPYRIGHT

Motivas.dk har ene og alene rettighederne til alle tekster, billeder & design m.m. som er beskyttet af ophavsretsloven. Uautoriseret brug af ovenstående vil medføre retsforfølgelse.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os pr. mail: kontakt@motivas.dk Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

 

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

Nævneneshus.dk

 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

 

Standardfortrydelsesformular

Formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende

Formularen kan udfyldes elektronisk her

Handelsbetingelserne er opdateret d. 16-2-2020

2. Handelsbetingelser for erhvervskunder SAVITO B2B Betingelser nov. 2019