Sådan er processen for installering af flådestyring
Når vi opsætter flådestyring for virksomheder sker det typisk efter følgende model:
- Der monteres en GPS tracker i virksomhedens køretøjer. Vi installerer dem gerne, men i kan også sagtens selv installere dem.
- Herefter sendes position og data til vores servere, hvor data lagres så længe det ønskes.
- Visning af køretøjer, rapporter og data kan nemt ses via en WebPortal samt app på smartphone og tablets.
Funktioner i Motivas Flådestyring
Kort
Via kortfunktionen kan du få live opdatering over, hvor virksomhedens køretøjer befinder sig henne samt deres hastigheder. Denne funktion er rigtig god, hvis du ønsker et aktuelt overblik over, hvor køretøjerne i virksomheden befinder sig. Der er ingen begrænsninger for, hvor mange forskellige køretøjer, du kan se på kortet.
Opret flere brugere
Du kan i systemet oprette flere brugere. Dette kan eksempelvis bruges til, hvis du ønsker at medarbejderne skal have adgang til deres egen bil eller andre biler.
Faste kørsler
Har I en fast kørsel kan ruten gemmes og vises på tablet eller smartphone direkte i bilen.
Alarmering
Er trackeren løbet tør for batteri eller tæt på, så bliver du alarmeret via SMS eller E-mail. Du kan også blive alarmeret ved kørsel i uønskede tidsrum eller områder, hvor dine medarbejdere normalt ikke vil køre i.
Rapportering
I Motivas flådestyring kan du nemt og hurtigt lave udtræk og se forskellige rapporter. Det kan eksempelvis være antal kørte kilometer, besøgsrapporter, antal kørt tid med videre. Dette er data, der kan være yderst værdifuld, når I i virksomheden skal lave ruteplanlægning.