Bliv ringet op!

Udfyld formularen og bliv ringet op omkring kundestrømsanalyse.

kundestrømsanalyse

Kundestrømsanalyse

Vil du blive klogere på, hvordan dine kunder bevæger sig i din forretning? Så er en kundestrømsanalyse et rigtig godt udgangspunkt, da du får klarlagt “kolde og varme” områder.

Forbedring af butikkens/museets design og vare eller udstillingsplacering

Enhver butikschef ønsker at vide, hvordan kunderne bevæger sig, og hvor de stopper, når de handler. Kundeflow analyse er et perfekt værktøj til alle, der ønsker at optimere strømmen i butikken. Kundestrømsanalysen skal give værdifulde svar til en positiv udvikling.

Ja, hvor går kunderne? Hvor stopper de? Hvad har de på? Hvad bringer de til kassen? Hvor længe er de i butikken? Analysen kan svare dig på disse spørgsmål, men vigtigere er at den hjælper dig med at fortolke kundens bevægelsesmønster og foreslå ændringer, der forbedrer kundeoplevelsen.

Det hele begynder med et projektmøde, hvor målene med undersøgelsen beskrives. Udpegning af de områder af butikken eller museet som skal analyseres? Hvilke aktiviteter skal registreres, og hvilke forhold er det vigtigt at finde mere ud af.
Der udarbejdes en nøjagtig tegning af butikken og indretningen indtegnes. Teknikere sætter kundestrømsmålere op, og en måler kan i en højde af f.eks. 5 m. og dække op til 60 m2.

Kundestrømsmåleren opsamler anonymt alle kunders gps-spor, og samler dem i en gps-database til statistik. GPS-spor kan sammenlignes med ruter som på Google-maps, men ruterne udføres blot i en butik eller i et museum.

Fra databasen kan der senere laves beskrivelser af kundernes bevægelser, og hvilke dele af butikken de har været i. Lige nu kan der teknisk set sammenkædes op til 9 kundestrømsmålere men om ikke så længe op til 99. Med 9 målere kan der allerede nu udføres en samlet registrering for et meget stort område.

Der kan laves statistik og realtids-styring

Eksempler på realtids-styring

  • Hvis kunder går over en tællelinje, kan der tændes lys på udvalgte varer
  • Hvis kunder går ind i en bestemt zone, kan der afspilles en video på TV-skærm
  • Hvis for mange personer opholder sig foran kassen (kø), kan personalet modtage en besked, om at der står mere end 3 personer i kø

Eksempler på statistik

  • Kunders passage, ind/ud, ophold i og belægning af forskellige zoner
    • Hvilke zoner blive mest besøgt etc.
    • Hvor længe opholder personer sig i zonerne
    • Hvor længe opholder personer sig foran udstilling “X”
    • Hvor opholder personer sig især
    • Kunders typiske vej gennem en butik eller udstilling
    • Hvordan er butikkens vareindretning i forhold til kunders typiske bevægelse etc.

Samtidig med at målingerne udføres kan der også stilles spørgsmål til kunderne eller gæsterne. Det kan f.eks. gøres ved at de stilles nogle få spørgsmål, lige inden de forlader butiksområdet eller udstillingen.

Vil du vide mere?

Ønsker du at vide mere omkring kundestrømsanalyse? Så kontakt Kim på telefon 2392 8545 eller udfyld formularen her på siden. Så vender vi tilbage inden for 24 timer. Vi kommer også gerne ud på et gratis konsulentbesøg, ligesom du altid er velkommen på vores kontor i Næstved til en kop kaffe.

Kim Hannibal
Partner

  Transportbuen 5A
 4700, Næstved

2392 8545
kim@motivas.dk

SKAL VI HJÆLPE DIG?

Udfyld kontaktformularen, så kontakter vi dig inden for 24 timer.

Skriv her og tryk 'Enter' for at søge